13 Ocak 2016 Çarşamba

Ev Yapımı Zeytinyağlı ve Kakao Yağlı Sabun


Ev yapımı doğal sabunlarımın artık görücüye çıkma zamanı geldi. Bu bölümde iki çeşit sabun tanıtacağım size.
Tanıtıma geçmeden önce evde sabun yapılışı bölüm 1 için buraya, bölüm 2 için buraya tıklayın. 
Evde yaptığım doğal sabunlar için kullandığım doğal bitkisel yağların faydaları hakkında bilgi almak için buraya tıklayın. 


İlki doğal zeytinyağlı sabun;

Sabunun içeriği yemeklik soğuk sıkım zeytinyağı,
Sabunlaşmayı sağlayacak ölçüde çok az kostik ve kuru biberiye yaprakları.
Biberiye yapraklarını tercih etmemin sebebi,  cildi temizleyip, gençleştirme etkisi olduğu için.
Ev yapımı doğal sabunlarımın her çeşidinde yemeklik aldığım soğuk sıkım zeytinyağlarını kullanıyorum. Soğuk pres yöntemiyle yaptığım sabunlar ışıl işlem görmediği için zeytin yağının tüm faydalı enzimlerinden cildiniz de faydalanacak. 
Ev yapımı doğal sabunlarımda piyasada sıkça rastlanan dip yağı asla kullanmıyorum. Sabunlarımın hiçbir çeşidinde boyar madde, tuz, parfüm vs kullanmıyorum. %100 doğal el yapımı sabunlarım tam bir sağlık deposu. 


İkincisi kakao yağlı, Hindistan cevizi yağlı ve zeytinyağlı sabun;

Bu sabunda doğal soğuk sıkım zeytin yağına ilave olarak kakao yağı ve Hindistan cevizi yağı kullandım. Sabunlaşma gerçekleşmeden önce içerisine 1 çorba kaşığı kakao ekledim. Ayrıca bir kaşık yeşil çay yaprakları ekledim. Yeşil çayın da sayısız faydasının yanında antioksidan etkisi sebebiyle sabunda tercih ettim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder